Trusted Shops Login

  • Garantiegeval declareren
  • Status garantie controleren
  • Beoordelingen afgeven/aanpassen
  • Beoordelingen becommentariëren
  • Garantieclaim bewerken
  • Aanvullende opties boeken

Hulp vragen bij de klantenservice

Klopt er iets niet met de webwinkel of bestelling?

Wij controleren onze leden zeer nauwgezet en daarom kunnen we ook de geld-teruggarantie aanbieden. Toch gaat er nog wel eens iets mis, maar dan staan we u altijd voor u klaar, of het nu om grote of kleine problemen gaat en om grote of kleine webwinkels.

Bescherm uw bestelling bij gecertificeerde Trusted Shops webwinkels!

Bescherm voor een klein bedrag - of zelfs gratis - op een snelle en eenvoudige manier uw aankoop.

Kijk hier hoe dit werkt!
Ik heb iets besteld bij een lid van Trusted Shops

Ik heb per ongeluk geen Trusted Shops garantie afgesloten

Wat u nu kunt doen:

U kunt de gratis Trusted Shops garantie binnen 3 dagen na de bestelling alsnog via uw gebruikersaccount afsluiten. Mocht u nog geen account hebben, stuur ons dan uiterlijk 3 dagen na uw bestelling de bevestiging van de bestelling van de webwinkel toe via guarantee@trustedshops.com. Wij kunnen dan controleren of we de geld-teruggarantie alsnog voor u kunnen regelen.
 

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen

Principe:

Een lid van Trusted Shops is verplicht de klant in geval van een onverwachte vertraging van de levering per omgaande te informeren.

Wat u nu kunt doen:

Wanneer u de Trusted Shops garantie afgesloten heeft, ontvangt u vóór het verstrijken ervan een automatisch bericht. Mocht u de bestelling op dat moment nog niet ontvangen hebben, dan kunt u dit via uw garantie-account melden. Mocht u geen geld-teruggarantie hebben afgesloten, dan verzoeken wij u dat aan ons te melden, zodat we gezamenlijk met de webwinkel naar een oplossing voor uw probleem kunnen zoeken.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Ik heb goederen met mankementen of gebreken ontvangen

Wat u nu kunt doen:

Mocht de webwinkel goederen met mankementen of gebreken hebben geleverd, neem dan eerst contact op met de webwinkel. Wij wijzen u erop dat garantiegevallen niet via Trusted Shops verzekerd of gedekt zijn. Vanzelfsprekend kunt u bij levering van goederen met gebreken of mankementen de koopovereenkomst annuleren en dit als zodanig melden in uw garantie-account. 
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Mijn bestelling is later aangekomen dan overeengekomen was

Principe:

Een lid van Trusted Shops is verplicht de consument in geval van een onverwachte vertraging van de levering per omgaande te informeren.

Wat u nu kunt doen:

Een lid van Trusted Shops is verplicht de klant in geval van een onverwachte vertraging van de levering per omgaande te informeren.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel weigert mijn annulering van de bestelling te accepteren

Principe:

Een lid van Trusted Shops moet zich aan de wettelijke bepalingen voor het herroepingsrecht houden. Een beperking van dit recht, bijvoorbeeld via clausules, is niet toegestaan.

Wat u nu kunt doen:

Mocht de webwinkel weigeren uw annulering te accepteren, dan verzoeken wij u dat bij ons te melden, zodat we gezamenlijk met de webwinkel tot een oplossing kunnen komen.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De koopprijs werd niet of niet volledig terugbetaald

Principe:

Een lid van Trusted Shops moet het annuleringsrecht van de consument accepteren en ontvangen betalingen binnen 14 dagen (na ontvangst van de herroeping door het lid) terugbetalen.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u de Trusted Shops garantie hebben afgesloten, dan verzoeken wij u ons via uw garantie-account te melden dat de koopovereenkomst geannuleerd is. U ontvangt een automatisch bericht, voordat de garantie verstrijkt. Indien de webwinkel het aankoopbedrag op dat moment nog niet terugbetaald heeft, kunt u vervolgens een verzoek tot restitutie van de verrichte betaling bij Trusted Shops indienen.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Het einde van de Trusted Shops Garantie ligt voor de afgesproken leverdatum

Wat u nu kunt doen:

Mocht u de Trusted Shops Kopersbescherming hebben afgesloten, dan verzoeken wij u ons via uw feedback op uw garantie-account te melden dat de koopovereenkomst geannuleerd is. U ontvangt een automatische kennisgeving, voordat de garantie afloopt. Indien de webwinkel op dat moment het aankoopbedrag nog niet terugbetaald heeft, kunt u als volgende stap een verzoek tot restitutie van de verrichte betaling bij Trusted Shops indienen.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Mijn Trusted Shops Garantie is verlopen

Wat u nu kunt doen:

Mocht uw Trusted Shops garantie verlopen zijn of wanneer u die per ongeluk heeft beëindigd, verzoeken wij u dat zo spoedig mogelijk bij ons te melden, zodat we naar een oplossing voor uw probleem kunnen zoeken.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Ik heb in aansluiting op mijn bestelling geen e-mail met de aankoopbevestiging ontvangen

Principe:

Een lid van Trusted Shops is verplicht de ontvangst van een bestelling per omgaande via een e-mail te bevestigen.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u geen aankoopbevestiging hebben ontvangen, dan zou u eerst moeten controleren of het bericht door uw e-mailprovider als spam werd aangemerkt. Mocht zich geen bericht in uw mailbox bevinden, dan verzoeken wij u de webwinkel bij ons te melden, zodat we gezamenlijk met de webwinkel tot een oplossing voor uw probleem kunnen komen.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel heeft mij niet de mogelijkheid geboden de Trusted Shops garantie af te sluiten

Principe:

Leden van Trusted Shops zijn verplicht het afsluiten van de Trusted Shops garantie mogelijk te maken.

Wat u nu kunt doen:

Stuur ons dan uiterlijk binnen 3 dagen na uw bestelling de bevestiging van de bestelling van de webwinkel via guarantee@trustedshops.com. Wij kunnen dan controleren of we de geld-teruggarantie alsnog voor u kunnen regelen.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Ik wil een probleem met een lid van Trusted Shops melden

De webwinkel beantwoordt mijn vragen niet

Principe:

Een lid van Trusted Shops moet binnen 5 werkdagen antwoorden op vragen.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u binnen 5 werkdagen na uw vraag of aanvraag tegen de verwachting in geen feedback van de webwinkel ontvangen, dan verzoeken wij u dat aan ons te melden. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel geeft het Trusted Shops Keurmerk weer, maar dit laat zich niet aanklikken

Principe:

Het Trusted Shops Keurmerk in een webwinkel moet in principe aanklikbaar zijn. Bij een klik daarop wordt het certificaat in een afzonderlijk venster geopend. Als er echter niets gebeurt, wanneer u op het keurmerk klikt, dient u sceptisch te worden. Dit betekent echter niet meteen dat de shop het keurmerk ten onrechte presenteert. Soms is het niet gelukt om het keurmerk in de webwinkel te integreren zoals het hoort. Het is ook mogelijk dat het keurmerk nog een tweede keer, bijv. aan het einde van de pagina, is geplaatst en daar een link heeft. Controleer door het invoeren van de webwinkel in het zoekveld of de shop het keurmerk terecht opvoert en u er onbezorgd kunt kopen. Om helemaal zeker te zijn, zou u dan tevens de geldigheid van het certificaat moeten controleren.

Wat u nu kunt doen:

Heeft u alle informatie gecontroleerd, maar zijn er toch nog dingen die niet lijken te kloppen?
URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel geeft het Trusted Shops keurmerk weer, maar de status van het certificaat geeft “geblokkeerd” weer

Principe:

De status “geblokkeerd” kan verschillende redenen hebben, die in de regel slechts van voorbijgaande aard zijn. Deze status betekent niet automatisch, dat het om een shop met slechte service gaat. Maar let op!

Zolang een shop de status “geblokkeerd” in zijn certificaat heeft staan, is het voor u niet mogelijk daar de Trusted Shops Kopersbescherming af te sluiten. Voor de zekerheid raden we daarom aan in een andere webwinkel met een geldig certificaat te zoeken. Deze vindt u het beste onder Veilige webshops.

Wat u nu kunt doen:

Heeft u de status “geblokkeerd” al sinds een paar dagen zien staan? Meld deze webwinkel dan bij ons. 

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Ik kan geen contactgegevens vinden voor deze webwinkel

Principe:

De vermelding van de identiteit van het bedrijf en van de contactgegevens is verplicht.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u in het gedeelte Juridische informatie geen contactgegevens van het bedrijf vinden, dan kunt u deze webwinkel bij ons melden. Wij zullen dan voor u contact opnemen met die webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De informatie over productprijzen, verzendkosten of andere bijkomende kosten is onjuist

Principe:

De webwinkel is verplicht productprijzen, verzendkosten en alle bijkomende kosten op een transparante manier te vermelden.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u geen informatie over productprijzen, verzendkosten of bijkomende kosten kunnen vinden, dan kunt u de webwinkel bij ons melden inclusief screenshots van de betreffende pagina's. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Ik kan geen informatie vinden over de betalingswijzen die in de webwinkel beschikbaar zijn

Principe:

De webwinkel moet ten laatste aan het begin van het bestelproces alle beschikbare betalingsmethodes aangeven.

Wat u nu kunt doen:

Mocht de webwinkel de selecteerbare betalingsmethodes niet ten laatste aan het begin van het bestelproces vermelden, dan verzoeken wij u de webwinkel aan ons te melden. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel stelt geen gedetailleerde of adequate productomschrijvingen ter beschikking

Principe:

De webwinkel moet gedetailleerde en begrijpelijke productomschrijvingen aanbieden.

Wat u nu kunt doen:

Mocht de informatie van de webwinkel aantoonbaar onjuist of misleidend zijn, dan horen wij dat graag van u. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel verkoopt artikelen die bij wet verboden zijn of een inbreuk zijn op de uitsluitingscriteria van Trusted Shops

Principe:

Een lid van Trusted Shops mag geen verboden artikelen aanbieden. Een exacte lijst daarvan vindt u bij onze uitsluitingscriteria.

Wat u nu kunt doen:

Mocht de webwinkel artikelen aanbieden die onder onze uitsluitingscriteria vallen, dan horen wij dat graag van u. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel biedt geen informatie in een privacyverklaring over het gebruik van mijn gegevens

Principe:

Een lid van Trusted Shops moet begrijpelijke informatie bieden over het gebruik van persoonlijke gegevens.

Wat u nu kunt doen:

Mocht de webwinkel geen informatie bieden over het gebruik van persoonlijke gegevens, dan horen wij dat graag van u. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Ik ontvang per e-mail ongewenste reclame van de webwinkel

Principe:

Leden van Trusted Shops mogen uitsluitend reclame per e-mail verzenden, voor zover dit wettelijk toegestaan is of wanneer de klant hiervoor zijn uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven. Bovendien moet de ontvanger in de gelegenheid worden gesteld zich af te melden voor reclame per e-mail.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u zich afgemeld hebben, maar nog steeds reclame ontvangen per e-mail, dan verzoeken wij u dat aan ons te melden. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel beschermt mijn gegevens niet adequaat

Principe:

Een lid van Trusted Shops moet een geschikt ICT-beveiligingsconcept implementeren om de persoonlijke gegevens adequaat te beschermen en misbruik te verhinderen.

Wat u nu kunt doen:

Mocht u het gevoel hebben dat de webwinkel uw gegevens niet adequaat beschermt, dan verzoeken wij u dit aan ons te melden. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

De webwinkel verzendt mijn gevoelige betalingsgegevens niet via een beveiligde verbinding

Principe:

De verzending van gevoelige betalingsgegevens, zoals informatie over creditcards en bankgegevens, moet via een versleutelde verbinding plaatsvinden.

Wat u nu kunt doen:

Gewoonlijk kan de veilige verzending van gegevens worden herkend aan het typische slot-symbool in de browserregel. Soms kan het echter moeilijk zijn om te herkennen of een verbinding door versleuteling beveiligd is. U kunt bijvoorbeeld met de rechter muisknop op de pagina klikken om de eigenschappen ervan te laten weergeven. Als alternatief kan de broncode van de website worden gecontroleerd. Mocht u echter vaststellen dat de verzending van uw betalingsgegevens niet via een beveiligde verbinding verloopt, dan horen wij dat graag van u. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 

Het bestelproces is te complex: het is niet duidelijk wanneer ik een definitieve bestelling heb geplaatst

Principe:

Het bestelproces van een lid van Trusted Shops moet duidelijk en begrijpelijk zijn. Vooral ook moet de consument kunnen zien wanneer hij een bestelling plaatst die gepaard gaat met een betalingsverplichting.

Wat u nu kunt doen:

Wanneer u het bestelproces van een webwinkel verwarrend vindt en u niet goed kunt zien wanneer u daadwerkelijk een bestelling plaatst, dan horen wij dat graag van u. Wij zullen dan per omgaande contact opnemen met de webwinkel.

URL van de webwinkel*
Uw e-mailadres*
Uw bericht*
10 - 2 =
* benodigde


 


Controleer hier het internet adres van de webwinkel:

Let op! Misbruik van het keurmerk!

Hieronder vindt u een lijst van bij ons bekende webwinkels, die het Trusted Shops Keurmerk onrechtmatig vertonen. Deze webwinkels zijn hierover door ons gewaarschuwd, en waar nodig zijn procedures gestart of worden deze binnen afzienbare tijd gestart om het misbruik te stoppen. Neemt u alstublieft in aanmerking dat deze procedures vaak tijdsintensief zijn, met name waar het internationale webwinkels betreft.

  • upcom.nl
  • Nike-sportschoenen.co.nl
  • classywear.nl
  • bistroanker.nl